خانه / آرشیو خطبه های نماز جمعه / خطبه های نمازجمعه درتاریخ۱۴/۱۰/۱۳۹۷

خطبه های نمازجمعه درتاریخ۱۴/۱۰/۱۳۹۷

دریافت فایل صوتی خطبه های نماز جمعه این هفته به تاریخ ۱۴/۱۰/۱۳۹۷به امامت حجت الاسلام و المسلمین کرامتیامام جمعه  گلپایگان

 

 

 

 

حجت الاسلام کرامتی امام جمعه گلپایگان:

کسانی که آمریکا را کدخدای خود می دانند بدانند که آمریکا در بدترین شرایط خود قرار دارد

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی کرامتی خطیب جمعه گلپایگان در خطبه های نماز جمعه این هفته گلپایگان که در حسینیه ناصربن علی هفده تن برگزار گردید با اشاره به برگزاری مراسم ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی و گرامی داشت نهم دی ماه  اظهار داشت : با توجه به ماموریت سنگین مجمع تشخیص مصلحت نظام، مقام معظم رهبری بعد از ارتحال آیت الله شاهرودی ،آیت الله صادق لاریجانی را برای ریاست این مجمع برگزیدند .

خطیب جمعه گلپایگان ابراز داشت : مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی از ارکانهای مهم نظام جمهوری اسلامی است که در زمان حضرت امام خمینی با هدف برطرف نمودن اختلافات میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان پایه گذاری شد.

نماینده ولی فقیه در گلپایگان با بیان اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام ۸ وظیفه برعهده دارد که ۴ وظیفه آن دائمی و چهار وظیفه اش غیردائمی و موقت است خاطر نشان کرد : تشخیص مصلحت میان مجلس و فقها ، تهیه و پیشنهاد پیش نویس سیاست های کلی نظام در باب انتخابات ، مسائل اقتصادی، فرهنگی، نظامی و…و حل مشکلات نظام با ارجاع از سوی مقام معظم رهبری از وظایف اصلی مجمع تشخیص مصلحت نظام می باشد.

وی با عنوان اینکه باید انسان های عالم ، خبره و با تجربه در حوزه های مختلف در ریاست این مجمع حضور داشته باشند گفت : مقام معظم رهبری آیت الله لاریجانی را با توجه به تجربیات ، آگاهی ، فقاهت و کارآمدی در بخش های دیگر از جمله قوه قضاییه برگزیدند .

امام جمعه گلپایگان با اشاره به این که مجمع تشخیص مصلحت نظام، ترکیبی از سلایق گوناگون سیاسی است و نخبگان و مدیران اجرایی با سلایق گوناگون سیاسی در این مجمع حضور دارند تصریح کرد : حتی یکی از روسای #فتنه۸۸ تا این اواخر در این مجمع حضور داشتند .

وی افزود : این نشان دهنده این است که این مجمع، مجمع پویایی است و حکایت از وسعت نگاه و وسعت دید مقام معظم رهبری دارد .

خطیب جمعه گلپایگان با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین یادآور شد : در این دیدار مقام معظم رهبری مسائل بسیار مهمی را مطرح کردند .

وی گفت : مقام معظم رهبری مانند گذشته تاکید کردند که رژیم صهیونیستی نابود شدنی است و بشارت دادند که فلسطینی ها در#تل آویو دولتی تشکیل خواهند داد .

امام جمعه گلپایگان خاطر نشان کرد : این بشارت ها موید بشارت های قرآنی است که مقام معظم رهبری به آن استناد کردند و نیز ناظر به واقعیت های میدانی است.

حجت الاسلام والمسلمین کرامتی اذعان داشت : آنچه در صحنه و میدان می بینیم حرکت رو به افول رژیم صهیونیستی است و امروز شرایط رژیم صهیونیستی شرایط بسیار سخت و دشواری است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند تنها راه مقابله با رژیم صهیونیستی مقاومت است خاطر نشان کرد : علیرغم همه سختی ها و مشکلات و مصائبی که متوجه مردم فلسطین است همچنان با پایمردی در مقابل تجاوزات رژیم صهیونیستی ایستاده اند و مقابله می کنند .

وی یادآور شد: این درسی برای همه مقاومت ها و جبهه های مقاومت و ملت هاست که راه شکست استکبار جهانی و مقابله با #توطئه ها ایستادگی است.

حجت الاسلام والمسلمین کرامتی تاکید کرد : آمریکا و اسرائیل جز زبان زور چیزی نمی فهمند ، زبان زور زبانی است که با آن انس دارند و با این زبان با کل دنیا حرف می زنند ما نیز باید با زبان زور ، قدرت ، ایستادگی در برابر آمریکا و اسرائیل و قدرت های سلطه جو بایستیم.

امام جمعه گلپایگان با اشاره به وضعیت کنونی دولت آمریکا و تعطیلی آن ابراز  داشت : دولت آمریکا با شرایط سختی مواجه شده است و از هم پاشیدگی عجیب و مثال زدنی در دولت آمریکا مشاهده می شود.

وی افزود : پیش بینی شده این تعطیلی که برای چندمین بار اتفاق افتاده است طولانی مدت باشد.

خطیب جمعه گلپایگان تصریح کرد : اختلافات بین دموکرات ها و جمهوری ها بخاطر خودمحوری ها و مشکلات فراوان درون حاکمیت  در حال تشدید است و این هم تحقق عینی همان نویدی است که مقام معظم رهبری در خصوص افول قدرت آمریکا دادند.

نماینده ولی فقیه در گلپایگان عنوان کرد : امروز آمریکا در بدترین شرایط ممکن به سر می برد این باید قابل  توجه کسانی باشد که آمریکا را به عنوان #کدخدا معرفی کردند و به عنوان کسی که اگر خواستند آب بخورند و حرکتی انجام دهند و پیشرفتی در حوزه علمی داشته باشند یا در حوزه مسائل نظامی و موشکی بخواهند طرح بریزند از آمریکا اجازه بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین کرامتی در خاتمه با بیان اینکه آمریکا یک قدرت پوشالی است که امروز در بدترین شرایط خود قرار گرفته است اذعان داشت : ان شاالله ملت های بزرگ و بیدار و الهام گرفته از نظام جمهوری اسلامی و پیام های امام راحل و مقام معظم رهبری آمریکا را به زودی در جایگاه واقعی خودش خواهند نشاند.

 

 

درباره دفتر امام جمعه گلپايگان

محمد غفاری
راه های برقراری ارتباط با دفتر امام جمعه: آدرس : خیابان مسجد جامع مصلای بزرگ شهرستان شماره تلفن تماس های مردمی : 03157427777 شماره تلفن داخلی ارتباط با روابط عمومی و پشتیبانی سایت : 109 تلفکس : 03157421103

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذ

رفتن به بالا