خانه / اخبار شهرستان / گزارش تصویری از ویژه برنامه دکتر محمود نبویان نماینده سابق مجلس شورای اسلامی

گزارش تصویری از ویژه برنامه دکتر محمود نبویان نماینده سابق مجلس شورای اسلامی

برای دانلود صوت اینجا کلیک کنید

برای دانلود فایل pdf اینجا کلیک کنید

به گزارش خبرگزاری بیان حجت الاسلام دکتر محمود نبویان نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی در همایش بصیرتی سالروز حماسه ۹ دی که در حسینه ناصربن علی گلپایگان برگزار گردید اظهار داشت: ده سال پیش فتنه ای رخ داد و تصور اینکه فتنه ۸۸ تمام شد و سران فتنه مردند و قابلیت بردن نام آنها وجود ندارد درست نیست.

وی با طرح این سوال که فتنه امروز ما چیست گفت: مقام معظم رهبری فرمودند دشمن دو تا ده سال برای ما برنامه ریزی کرده است، ایشان سال ۶۸ رهبر شدند ، ده سال بعد یعنی در سال ۷۸ حادثه کوی دانشگاه و ده سال بعد در سال ۸۸ کودتای آمریکایی- اسرائیلی اصلاح طلبان اتفاق افتادکه معظم له فرمودند یک ده سال دیگر هم هست

🔸وی با بیان اینکه فتنه بزرگ سال ۹۸ فتنه اقتصادی و سیاسی است گفت: امروز حتی بعضی از مسئولین کشور تعمد دارند که مردم را به لحاظ اقتصادی به ستوه آورند.

نبویان با عنوان اینکه از نظر این دولت گفتن مرگ بر آمریکا فایده ای ندارد گفت: بعد از ژنو عراقچی رییس مذاکرات هسته ای در مجلس گفت دو رویکرد در مقابله با آمریکا و غرب وجود دارد یک رویکرد این است که ما با اروپا و امریکا تقابل داشته باشیم یک رویکرد هم این است که تعامل داشته باشیم و نظام به سمت تعامل می رود .

وی گفت: یعنی در دوره دکتر جلیلی ما دنبال تقابل بودیم ؟ سال ها ما جنگ را به صدام تحمیل کردیم ؟ ما چه تقابلی داریم؟ آمریکا که هواپیما و کشتی ما را زد . آیا با این تحریم های سنگین علیه ملت ایران، ما داریم آمریکا را تحریم می کنیم؟ آمریکا جنگ را به ما تحمیل کرد و با تحریم ها فشار می آورد اما می گویند مرگ بر آمریکا نگویید آمریکا هر کاری می کند درست است

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: تقابل یعنی مقاومت ، مقاومت یعنی ایستادگی بر منافع مردم ، اما تعاملی که این دولت می گوید من دولت تعامل هستم یعنی سازش ، این دولت پرچمدار سازش است. شاید سازش کردیم بهتر شد تا کی بگوییم مرگ بر آمریکا ، شما که دغدغه ندارید باید سازش کنیم.

وی با طرح این سوال که آیا زمانی که این دولت پرچم سازش را برافراشت ، وضع مردم بهتر شد یا نشد گفت: با پرچم سازش سمت آمریکا و غرب رفتند و اولین توافقی که کردند توافق هسته ای بود.

وی با اشاره به حذف سانتریفیوژها در جریان برجام خاطر نشان کرد : در نطنز حدود ۱۶ هزار سانتریفیوژ داشتیم که با جمع شدن آنها وبعد از آمدن ظریف ۱۰۰۰ متخصص داخلی اخراج شدند .

🔸وی گفت: تنها صنعت هسته ای را نابود نکردند دانش هسته ای هم در حال نابود شدن است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با عنوان اینکه طبق مفاد برجام ایران حق غنی سازی اورانیوم را ندارد یادآور شد: هدف ایران از غنی سازی، استفاده در علم پزشکی و تولید برق بود که آمریکا دستور داد این غنی سازی ممنوع است.

وی بیان داشت : در برجام دستور دادند دانش هسته ای هم در فوردو ممنوع باشد.

وی گفت: در برجام تیم مذاکره کننده کشورمان نسبت به تعطیلی غنی سازی هسته ای و جمع آوری سانتریفیوژها متعهد شد.

🔸 نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برجام سایه جنگ را برنداشت ، برجام کشور را به سمت جنگ برد اظهار داشت : چه زمانی عربستان جرات می کرد برای ما شاخ و شانه بکشد ؟ حتی امارات و بحرین و جیبوتی هم اعلام کردند رابطه خود را با ایران قطع می کنیم، کی ملت ایران اینقدر ذلیل می شدند ؟

وی با اشاره به راه اندازی رآکتور هسته ای در اراک توسط دانشمندان هسته ای کشورمان اذعان داشت : این راکتور سالانه ۹ کیلو پلوتونیوم تولید میکرد که یک مصرف بزرگ آن بمب هسته ای است اما مصارف دیگری در سفینه های فضایی، زیر دریایی و سوخت های ترکیبی دارد و داشتن این رآکتور این پیام را به اسراییل میداد اگر دست از پا خطا کنند بمب داریم” آمریکا این تعهد را از ایران گرفت که این راکتور نابود شود آقایان هم رفتند بتون ریزی کردند و با آن عکس یادگاری گرفتند.

وی ادامه داد : عامل دومی که باعث می شد اسراییل نتواند حمله کند رآکتور بوشهر بود ، بودن این سوخت مصرف شده داخل ایران اسرائیل را سر جایش می نشاند با یک تکنولوژی باز فراوری می توان از این سوخت بمب استخراج کرد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد :این کشور باید امن شود اما تمام عوامل امنیت کشور را از دست دادیم

وی با بیان اینکه در جریان برجام تیم مذاکره کننده متعهد شد ملت ایران حق نگهداری یک گرم سوخت مصرف شده را داخل ایران ندارد، خاطر نشان کرد: محدودیت های ما در برجام تا ابد است .

 

🔸 نبویان با بیان اینکه سازش با امریکا جز ضرر چیزی نداشته است ، گفت : مقام معظم رهبری بارها فرمودند این کار را نکنید رییس جمهور گ

فت اگر می خواهید مشکل اشتغال ، مشکل هوا، محیط زیست و اقتصاد حل شود ، این توافق باید انجام شود و اگر مقام معظم رهبری جلوی آن را می گرفت می گفتند ما می خواستیم مشکلات مردم را حل کنیم اما رهبری نگذاشت.

وی ابراز داشت : مقام معظم رهبری خط قرمزهایی تعیین کردند و در نامه ای به روحانی ۲۸ شرط گذاشتند اما گفتند آمریکا قابل اعتماد است و امضای جان کری تضمین است . تفکر سازش این کلاه گشاد را سر ماگذاشت

نبویان با عنوان اینکه مقام معظم رهبری اعلام کردند مبادا به بهانه نظارت اجازه دهید مراکز نظامی ما را بگردند تصریح کرد : سه ماه بعد تعهد دادند بدون هیچ قیدی تمام اماکن نظامی ما را بگردند ؛ کدام عقل زیر زمین های موشکی خود را در اختیار دشمن قرار می دهد؟

🔸وی بیان کرد : اعضای اصلی تیم مذاکره کننده یکبار هم برجام را با دقت نخواندند .

🔸نبویان بیان داشت : اگر برجام در کشور خوب یا بد است به اسم دو نفر بنویسید روحانی و علی لاریجانی

وی گفت : ظریف ادعا کرد در متن برجام واژه تعلیق نیامده است در صورتی که چند جا این کلمه آمده، دو حالت دارد اگر دروغ بگوید که واویلاست و اگر راست بگویند واویلاتر است.

نبویان یاد آور شد : گفتند برجام آمده تحریم ها را بر دارد اما چند روز پیش گفتند اصلاً برجام برای لغو تحریم ها نبود.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با عنوان اینکه درد اینجاست تعهد دادیم نود درصد تحریم ها بماند خاطر نشان کرد : قبل از آن تحریم داشتیم اما تحریم ها یک پنجم الان بود ، الان خودمان امضا کردیم که تحریم ها بماند.

وی یادآور شد : سه سال است گفتند اگر هسته ای را بردارید تحریم های بانکی برداشته می شود اما تحریم ها را بر نداشتند بلکه ده برابر کردند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند این برجام خسارت محض است بیان کرد : خروجی برجام شده نابودی اقتصاد مملکت.

نبویان ابراز داشت : هسته ای خود را نابود کردید، دانشمندان را اخراج کردید ، چی شد؟ قدرت خرید مردم بالا آمده ؟ دلار پایین امده؟ قیمت طلا پایین آمده ؟ اگر پدری بخواهد برای ازدواج دخترش جهیزیه تهیه کند باید چکار کند؟

💢 نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان داشت : شرط جدید آمریکا این است که حاج قاسم سلیمانی را باید به ما تحویل دهید دولت تعهد داده است که #حاج قاسم سلیمانی را تحویل بدهد آقای لاریجانی برده مجلس و #نماینده شهر شما و دیگران تصویب کردند که حاج قاسم سلیمانی را تحویل دهند.

وی تاکید کرد : بدانید فتنه امروز فتنه سازش است و این همان FATF است.

وی با بیان اینکه علیرغم ایرادات شورای نگهبان در خصوص تصویب FATF و حرام و خلاف قانون اساسی بودن نمایندگان لیست امید و اصلاح طلب مجلس، FATF را تصویب کردند اذعان داشت : مقام معظم رهبری فرمودند نباید اینها تصویب شود ، اینها خلاف مصلحت مملکت است، دوباره رفتند تصویب کردند.

نبویان تاکید کرد : اگر حاج قاسم سلیمانی و مدافعان حرم در داخل کشور بیایند باید با تروریست ها داخل کشور در اهواز و چابهار و مجلس مبارزه کنیم واین یعنی نا امنی کل کشور

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : اقتدار ملت ایران سه چیز بود، هسته ای که رفت ، منطقه را FATF قرار است ببرد ، فقط موشک مانده است. یکی از نمایندگان مجلس گفته ظریف روی موشک هم مذاکره کرده است.

نبویان اظهار داشت : این #تفکرسازش است و هر وقت به چنین نماینده و رییس جمهور و وزیری رای دادیم همه این خسارت ها را باید تحمل کنید ، آنها به دنبال ناامنی کشور هستند.

نبویان بیان داشت : #نزدیک سه ماه است مقام معظم رهبری به روحانی نامه داده که بانک مرکزی شما #هجده میلیارد دلار یکماهه بین چه کسانی توزیع کرده ؟ سه ماه است که روحانی دم بر نمی آورد این پول ها را به کی دادند #پولشویی

وی گفت : در FATF دو کشور اسرائیل و عربستان نظارت می کنند، مبادا پول به سمت تروریست ها برود .

وی با بیان اینکه FATF ابزار دست اسراییل و آمریکا است افزود : تعهد دادند تمام تراکنش های مالی را به FATF بدهند یعنی به اسراییل، عربستان و آمریکا بدهند.

نبویان گفت : آنهایی که می گویند باید سازش کنیم پله پله عزت ایران را نابود می کنند.

نبویان با اشاره به اصل ۱۷۷ قانون اساسی که هر تعهدی باید در مجلس مطرح شود گفت : حتی بدون اطلاع مقام معظم رهبری به FATF تعهد دادند و ما از سایت FATF و بیانیه آن متوجه شدیم .

نبویان با اشاره به تصویب برخی قوانین در مجلس بر اساس FATF و اجرای بدون استثنا آن گفت : #از نماینده شهرتان بپرسید یکبار اینها را خوانده یا نه؟ بخواهید مطالبه کنید به چه دلیل رای دادند ؟

وی افزود : نهادهایی که برای ما موشک تولید می کنند در تحریم باقی ماندند ، اسم حاج قاسم سلیمانی به عنوان مدافع تروریست ها در تحریم ها آمده است.

نبویان ادامه داد : خواستند که در مجلس مصوب شود #حاج قاسم سلیمانی مجرم است و مصوب کردند و الان بر اساس این مصوبه شهدای مدافع حرم مجرم هستند .

وی اضافه کرد : نماینده های مجلس ما مصوب کردند و روحانی و ظریف لایحه آن را آوردند.

🔸 نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: آنهایی که می گویید باید سازش کرد تا مشکلات حل شود منتظر باشید تروریست ها در این شهر انفجار ایجاد کنند.

وی خاطر نشان کرد : داعش در عراق ۵ هزار دختر و زن عراقی را به عیاشان عربستانی فروخت اگر ناموس من و شما اینجا امن است به برکت حاج قاسم و شهدای مدافع حرم است.

وی تصریح کرد : اقتصاد را نابود کردید برجام شده نابودی اقتصاد، FATF قرار است نابودی امنیت را هم از من و شما بگیرد.

💢نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت : دولت ما تعهد داد که هر فرد و نهادی را که آمریکا تحریم کرده مثل حاج قاسم سلیمانی، در داخل کشور هم تحریم شوند #خودتحریمی

🔸نبویان عنوان کرد : در FATF تهیه داوطلبانه وجوه برای کمک به یمن و فلسطین جرم است و اینها را نماینده شهر شما در مجلس مصوب کردند.

وی افزود : مسئول کل اطلاعات بانکی کشور نزدیک به سه هفته پیش از سفارت آمریکا در امارات تابعیت گرفته، اینها را من و شما رای دادیم و مسئول این مملکت کردند.

وی ادامه داد : تعهد دادند ۵ سال اسناد معاملات ما را نگه دارند تا هر وقت خواستند به آنها تحویل دهند.

وی با بیان اینکه تعهد دادند استرداد مجرم کنند گفت : دو سال پیش دولت تعهد داده حاج قاسم سلیمانی را تحویل دهند ؛ لازم نیست حاج قاسم را تحویل دهند اگر در خارج از کشور با تروریست ها مبارزه نکردیم باید داخل کشور در مجلس مبارزه کنیم یعنی نا امنی کشور .

وی یاد اور شد : مقام معظم رهبری صریحا فرمود این کنوانسیون استعماری است روحانی و علی لاریجانی بردند مصوب کردند

🔸نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد : لاریجانی به همراه نمایندگان و نماینده شهر شما خدمت مقام معظم رهبری رفتند مقام معظم رهبری فرمودند آنهایی که تصویب کردند همسو و مرعوب آمریکا هستند .

💢 وی گفت : راه حل این مسئله این است که مجلس خودش قانون بگذارد ظریف گفت تضمین نمی دهم پس برای چه تصویب کردید؟
ظریف گفت می خواهم بهانه ها را بگیریم. آمریکا به چند بهانه ما را تحریم کرده ؟این مشکلات کشور راه حل دارد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با طرح اینکه چرا از چرخه پولی دلار خارج نمی شوید؟ چرا رابطه پولی دو جانبه نمی بندید ؟ ابراز داشت : فتنه امروز را متوجه باشیم، #فتنه-امروز برافراشتن پرچم تسلیم تحت عنوان تعامل است.

وی اضافه کرد : تسلیم شدید مشکلات مردم حل شد؟ اقتصاد مملکت را که نابود کردید به سراغ امنیت جامعه رفتید .

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد : کشور ما علیرغم این مشکلات در اوج قدرت خود است.

نبویان با بیان اینکه به برکت تدبیر مقام معظم رهبری بسیج جهانی تشکیل شد تصریح کرد : اگر امریکا بخواهد به ایران چپ نگاه کند با دستور مقام معظم رهبری از چند کشور به آمریکا حمله خواهد شد این یعنی تامین امنیت ملت ایران .

🔸نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خاتمه مطرح کرد : چرا طی ۶ الی ۷ سال روحانی و ظریف یک بار یک سفر به سوریه و عراق نرفتند ؟ تفکر یک تفکر دیگر است!

خبرنگار بیان: مریم محمدی

📱خبرگزاری بیان در تلگرام
🆔 @bayan_news
📱خبرگزاری بیان در ایتا
🆔 @bayannews_agency
📱خبرگزاری بیان در سروش
🆔 @bayangolpayegan_news‌‌‌

درباره محمد غفاری

محمد غفاری

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذ

رفتن به بالا