خانه / آرشیو خطبه های نماز جمعه / خطبه های نمازجمعه درتاریخ۱۳۹۷/۹/۱۶

خطبه های نمازجمعه درتاریخ۱۳۹۷/۹/۱۶

دریافت فایل صوتی خطبه های نماز جمعه این هفته به تاریخ ۱۶/۹/۱۳۹۷ به امامت حجت الاسلام و المسلمین کرامتیامام جمعه  گلپایگان .

 

حجت الاسلام کرامتی امام جمعه گلپایگان:

روز دانشجو پیام مقابله با جریانی است که به هر طریقی در صدد است راه مذاکره ، سازش و تعامل با آمریکا را باز کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین کرامتی خطیب جمعه گلپایگان در خطبه های این هفته نمازجمعه گلپایگان که ظهر امروز در مسجدجامع گوگد برگزار گردید ضمن توصیه به تقوای الهی اظهار داشت : شهر گوگد شهری عالم خیز ، مجتهدپرور ، مهد بزرگان دین واهل معرفت ، مرجع پرور است و این افتخار بسیاربزرگی برای شهرستان گلپایگان و شهر گوگد است.

وی بااشاره به برگزاری نماز جمعه این هفته در شهر گوگد به مناسبت هجدهم آذرماه سالروز مرجع والا مقام شیعه مرحوم حضرت ایت الله العظمی گلپایگانی اذعان داشت : حوزه های علمیه و مراجع تقلید در غیبت کبری همواره پناهگاه دین و مومنان بودند و وظیفه آنها حفاظت از دین ، پاسبانی از مکتب اسلام، مرزبانی از حریم اهل بیت و مذهب تشیع و تربیت نسل هایی که بتواند این وظیفه سنگین را یکی پس از دیگری در طول تاریخ بعد از خودشان به دوش کشیده و وظیفه خود را انجام دهند.

حجت الاسلام و المسلمین کرامتی خاطر نشان کرد : امروز آنچه را از دین ،تدین ،دینداری، شیعه گری ،مسلمانی داریم به برکت مجاهدت های خالصانه و مرارت های بیشمار عالمانی که در حوزه های علمیه به این مهم توجه داشتند.

امام جمعه گلپایگان یادآور شد : مبارزه با استکبار و استثمار ، پیگیری مشکلات اجتماعی ،مباحث فرهنگی ، توجه به مسائل بهداشت و درمان و دهها موردی که جامعه اسلامی ممکن است به آن نیازمند باشد همواره توجه داشتند.
خطیب جمعه گلپایگان تصریح کرد : یکی از این عالمان که از این خطه برخواسته مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی ، شخصیتی عظیمی که در جریان مبارزات انقلاب نقش به سزایی داشته و بسیار ارزشمند بوده و جای افتخار و مباهات دارد.

وی با اشاره به خدمات اجتماعی و دینی عام المنفعه ای که حضرت ایت الله گلپایگانی داشتند گفت: تاسیس بیمارستان و درمانگاه ها ،که هنوز هم از خدمات بسیاری از این مراکز استفاده می شود ، شاگرد پرور و مجتهد پروری و تربیت شاگردانی همچون شهید بهشتی، ایت الله موحد، شهید مشکینی و تربیت برخی مراجع همچون حضرت ایت الله العظمی صافی گلپایگانی ، مکارم شیرازی ،سبحانی ، چهره ها و مفاخر ارزشمندی که از شاگردان ایشان بودند از جمله

وی با اشاره به ارتحال عالم خدوم مرحوم حجت الاسلام والمسلمین ترابی که منشاخدمات فراوانی به این شهر بودند و مردم این شهرستان خاطرات بسیار شیرین که حکایت از تقوا و زهد ایشان است دارند یادآور شد : خدمات ارزشمند ،کارهای فرهنگی و تربیتی فراوان انجام دادند.

نماینده ولی فقیه در گلپایگان با اشاره به شکست بزرگ آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل است خاطر نشان کرد : سازمان ملل پیش نویس قطعنامه ای در محکومیت جبهه مقاومت، حماس و در حمایت از رژیم پلید صهیونیستی همراه با ارعاب و تهدید تنظیم کرده بود .

وی تصریح کرد : نماینده آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد هر کس به این قطعنامه رای مثبت ندهد حامی تروریسم است و بداند از تبعات سنگینی برخوردار خواهد شد اما با همه تهدیدات موفق به کسب آراء لازم برای تصویب نشد و شکست سنگینی را متحمل شد.

وی افزود : بالعکس یک کشور دیگر پیش نویسی را در حمایت از مقاومت فلسطین تنظیم کرد و قاطبه اعضای سازمان ملل غیر از ۵کشور به آن رای دادند و این یعنی شکست و انزوای آمریکا در جامعه جهانی.

خطیب جمعه گلپایگان عنوان کرد : امریکایی ها روبه افول هستند ، به سرعت سراشیبی سقوط راطی می کنند، به شدت منزوی هستند و در بین ملت ها و دولت ها جایگاهی ندارند.

وی گفت : آمریکایی ها باهمه تهدیدات نتوانستند جریان مقاومت را زمین گیر کنند و جلوی رویش جبهه مقاومت و رشد و پیشرفت جمهوری اسلامی را بگیرند و این یک پیام بسیار مهمی است.

خطیب جمعه گلپایگان با اشاره به اعتراضات گسترده ۷۵درصدی ضد سرمایه داری در فرانسه ، کشوری که ادعا می کند مهددموکراسی و تابلوی دموکراسی است بیان داشت:این کشور امروز به صحنه عریان دموکراسی غربی تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: انهایی که هر اتفاقی در کشور ما می افتد به خودشان اجازه مداخله در مسائل داخلی کشور ما می دهند ما نیزبه اروپا انتقاد داریم به اتفاقات ضد حقوق بشری که توسط رژیم صهیونیستی انجام می شود حرف داریم ، دستمان از مدارک و اسنادی پر است که اگربخواهند حرفی بزنند موارد زیادی می توانیم پیدا کنیم که محکوم شوند.

امام جمعه گلپایگان ادامه داد : این رسوایی دموکراسی غربی است، آنچه در عربستان رخ داد ،آنچه که در جریان قتل خاشقچی رخ داد و دریمن به وقوع می پیوندد و اتفاقات دیگری که در غزه به وقوع می پیوندد همه نقاط تاریکی است که در ارتباط با تمدن و دموکراسی غربی است و دنیا شاهد آن است و آنها را رسوا کرده است.

خطیب جمعه گلپایگان ضمن گرامی داشت روز دانشجو اذعان داشت : پیام این روز که روز مهمی درتاریخ انقلاب اسلامی است پیام استکبار ستیزی، مقابله با امریکا و پیام مقابله با جریانی است که به هر طرقی در صددد است راه مذاکره، سازش وتعامل با آمریکا را باز کند .

وی در خاتمه اظهار داشت : قشر دانشجو و جنبش دانشجویی که یک جنبش تاثیرگذار است نمی تواند نسبت به مسایل سیاسی واجتماعی و مسایل مهم جامعه بی تفاوت باشد و در مقابل جنایات استکبار جهانی ساکت باشد.

                      

درباره دفتر امام جمعه گلپايگان

محمد غفاری
راه های برقراری ارتباط با دفتر امام جمعه: آدرس : خیابان مسجد جامع مصلای بزرگ شهرستان شماره تلفن تماس های مردمی : 03157427777 شماره تلفن داخلی ارتباط با روابط عمومی و پشتیبانی سایت : 109 تلفکس : 03157421103

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذ

رفتن به بالا